Ponnysarna

Nu har jag funderat lite mer gällande de där ponnysarna..
 
Utseendet:
Jag gillar inte hur de ser ut.. alls.. Färgerna är helt okej, älskar skimmeln och den tigrerade, men ponnyn i bakgrunden ser ut som ett av de holländska varmbloden.
Exteriören är helt fucked up (enligt min mening), och det är där utrycket "missbildade dinosaurier" kommer in..
Ser ni några likheter?:
Brachiosaurus (bild från blog.everythingdinosaur.co.uk - tror det är en Schleich dinosaurie) ↑
 Palominon ↑
Jag tycker att de är gaaanska lika..
Men orkar man inte googla fram en bild på en Brachiosaurus för att jämföra, så kan man alltid googla fram en giraff, de är ganska lika.
 
Storleken:
Låt oss säga att palominon står där Smosh står på bilden ↓
 Så klistrar vi in palominon lite snyggt:
Ja, där kan ju alla se hur sjukt det ser ut. Men då får vi inte glömma att Smosh-bilden är lite större, så jag förminskar den till ponnybildens bredd (600px), klistrar in ponnyn och så vips:
Vi har fått fram ponnyn's storlek! På ett ungefär i alla fall. Alltså kommer ponnyn vara ungefär så här hög ↓:
Typ en C- eller D-ponny kommer vi få. 
Sen experimenterar vi lite till och klistrar in mig (Dakota) på ponnyn:
Här har jag ändå förminskat Dakota's storlek till 190px, och det ser rätt sjukt ut.. Så jag förminskar den till 160px:
Det ser lite mer normalt ut.. Så ungefär som på bilden över kommer det se ut när vi rider dom där ponnierna.
Så de kommer ungefär ha en storlek som en islandshäst. - Men det kommer inte vara just rasen islandshäst.
En islandshäst har 5 gångarter, istället för de 3 vanliga, och jag tror inte att SSO teamet skulle lägga ner tid på att lägga till fler gångarter till just den rasen.
 
Utrustningen:
Sen till utrustningen; självklart måste de förminska den för att den ska kunna passa på en ponny, det är ju klart.
Benlindor, sadlar, träns, schabrak, man-/svansrosetter - tja, allt sånt måste förminskas för endast den rasen - vad har ni gett er in på SSO teamet? Fast det var ju ungefär samma sak med friesern, fast sakerna blev större men att göra sakerna i en storlek som passar en ponny är nog svårare, skulle jag tro..
 
Utfodring etc:
Det här kommer bli väldigt roligt att se.. x3
När vi borstar dagens hästar ser det ut så här:
Helt normalt. Men lägg märke till hur armarna ser ut. De är alldeles "ihop-tryckta" för att hästen är för liten, så karaktären kan inte sträcka ut armarna ordentligt. Tänk då när vi ska borsta en ponny... kommer det se ut så här då?:
Haha x3 Det finns en pose som ser ut som den där på bilden ovan, men tänk er då den, fast lite längre ner x'P
Gud, jag kommer garva ihjäl mig om det ser ut så här x'P För något måste de göra, så inte ryttaren står och borstar luften c'x
Hovkratsningen kommer nog vara ungefär likadan, då benen inte kommer ändras så mycket (förutom längden, men den påverkar nog inte ryttarens pose). Eller kanske.. hmn..
Men sen till utfodringen och vattningen..
Idag ser det ut så här när vi matar/vattnar våra normalstora hästar:
Tja, alla vet ju redan hur det ser ut, men jag ville ändå lägga upp några bilder ;3
Kommer då ponnyns mule vara i vattenhinken och höet? Det verkar ju logiskt med tanke på hur hög den (kanske) kommer vara.
Men sen känns det också som om karaktären måste sänka armarna lite ändå..
 
Övrigt:
"Kommer vi få rida på dem??" är nog en fråga som hoppar runt i nästan allas hjärnor - och jag är 99% säker på att vi kommer få rida ponnysarna (gah, det stavas säker ponnierna eller nått, men orka stava rätt.. x3).
Vad annars skulle de göra egentligen? Stå i stallet och ruttna som husdjuren - som ibland får se en strimma av dagsljus när vi väljer att ha dem som accesoarer till en outfit.
Vi lär knappast ha dem i sadelväskorna, och de lär inte bara stå där och dra pengar - nej, vi kommer kunna rida dem.
Men tänk då hur det kommer se ut när vi hoppar med dem... ojojoj..
Tänk vara att hoppa över klyftorna i ML, eller de i GÅD, och alla höga staket/hinder.. Åh herre gud asså......
 
Jaja, jag lämnar det där till SSO teamet så får de göra som de vill.
 
Sen vill jag gratulera den som läste hela inlägget, du vann en kaka! :DD
 
EDIT: James åt upp alla kakor D:


KOMMENTARER
Muffin

OMG!!!!!!!!!!! :-d
Fet smart du va i detta inlägg :-d nu fick jag svar på alla mina frågor :-)

Ps.älskar din blogg :-)

Svar: Heh, tack ^^ Fast jag kan ju ha fel också ;3
Dakota Southbridge

2013-08-15 09:23:53
Alexandra Mistdawn

RIKTIGT bra uträkning! Tror det är bästa jag sett? Blir lite uttråkad när jag ser liknande inlägg på varenda blogg utan en minsta förklaring? men denna beskrivning av hur det 'kanske' kommer bli, är helt och hållet mer intressant att läsa!

2013-08-15 13:44:35
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
lexi östkulle 8D

That really maked sence to me :-)

2013-08-15 13:46:35
URL: http://easthill.bloggo.nu
Danielle Lightfall

GRYMT inlägg du är jätte duktig kommer va en besökare på din blogg nu!

2013-08-15 14:39:01
Matilda Greenstone

Superbra inlägg!
Detta är absolut en blogg jag kommer följa :D

2013-08-15 15:37:08
Evelyn Moonnight

Om de gör islandshästar så måste de ju lägga till så att de har tölt och pass, sedan är ju inte alla islandshästar 5:gångare och då måste de ju ha varierat. Jag tror alltså inte att sso teamet kommer lägga till islandshästar till spelet för det skulle kosta dem en massa extra jobb.

Svar: Håller med. Glömde dock skriva med det i inlägget ;3Det kommer nog aldrig komma islänningar till SSO, för som du säger så kommer det bli för mycket jobb för dem. Men ponnyrasen kanske kommer vara någon ras som är lik isisarna i mankhöjd - det kanske blir welsh, dartmoor, russ eller något sånt (okej, nu kanske jag är helt ute o cyklar gällande mankhöjden - har verkligen ingen koll på ponnier)
Dakota Southbridge

2013-08-15 16:49:34
Linda Suncamp

Har pratat med gm heather hon säger att man kommer kunna rida dom och dom kommer inom en månad

2013-08-15 17:12:57
URL: http://jorviksgirls.blogg.se
Sofia Turtlebear

Linda... TACK FÖR ATT DU SA DET :D

2013-08-15 20:34:54
URL: http://turtlebear.bloggo.nu/
Matilda Greenstone

Vill bara säga att detta är ju ett spel, och även fast jag vill att Isisarna ska kunna tölta och gå i flygande pass så behöver man inte ha med det i spelet.

Jag menar, vi har ingen sadelgjord så varför ska de ha de gångarterna? (Även fast det skulle vara väldigt roligt) ^^

Svar: Precis ;3 Och alla isisar töltar/passar inte irl heller c;Jag hoppas personligen att det kommer vara islänningar, men det återstår att se vilken ras det blir ;P
Dakota Southbridge

2013-08-15 21:28:12
lexi östkulle 8D

vänta lite nu... var e min kaka? :c

Svar: James åt upp den :c
Dakota Southbridge

2013-08-15 23:13:37
URL: http://easthill.bloggo.nu
Lexi Östkulle :(

JAG SOM VILLE HA MIN KAKA ;-;

2013-08-17 06:56:23
URL: http://easthill.bloggo.nu
Muffin

Om någon på någon blogg skriver att man vinner en kaka då brukar jag ropa på min mamma och be henne titta på inlägget och då säger jag att jag vunnit en kaka och då "Vips" får man en =) i a f jag =D XD

2013-08-17 09:49:29
Muffin

Jag undrar bara detta....okej jag undrar inte bara detta men ändå....I vilket stall ska dom vara i?! Fy sjutton skulle tro Silverglades hästsport center men jag skulle också tro,nu chansar jag bara, att Södra Jorvik kommer då och att Ponnyerna flyttar dit...Hade varit SÅÅÅÅÅ GREAT =D men aja det är inte säkert och jag skulle tro att ponnyerna flyttar till Silverglades hästsportcenter..men om Ponnyerna flyttar till södra Jorvik och Södra Jorvik öppnar......!!OMG!!!! hade varit så bra men att man då måste göra ett uppdrag typ av Rådsmannen i SGB "Laga Jorvik bron" Typ =) Hade varit bra =D =D =D =D =D =D =D Någon som håller med??? Svara då =) =D XD

2013-08-17 11:05:39
Samantha Skywater

Nu har kjag fått svar på alla mina frågor :love:

2013-08-18 20:37:38
URL: http://starstablesam.blogg.se
Susie (Susan Moonstar)

Åh vilken bra uträkning! Hoppas verkligen att de tänker på detaljer så som när man ryktar eller fodrar. Vattenhinken är ändå långt ner av naturen (för långt ner, harkel).

2013-08-19 15:46:59


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback